Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog XXXXIII.

Půlden pro sebe! A jeden celý den sama ve sklepě - ačkoli bych možná upřednostnila spíše sklípek a nějakou společnost.

Půlden pro sebe! Někdo jezdí na víkend do hotelu s cvičením jógy a masáží; někdo pošle raději pryč rodinu, aby v klidu doma mohl pracovat. Bohužel jsem ten druhý případ.

Když otec našich tří dětí přišel s báječným programem na sobotu spočívajícím v návštěvě adventure parku, chvíli jsem přemýšlela, jestli mám řvát nebo jásat. Úmysl byl jistě dobrý, ale nemohu pořád pochopit, kdy chce milý manžel dodělat ty stovky nezbytností k zobytnění naší nemovitosti, když nikdy nejsme doma.

Nakonec jsem jen oznámila, že nejedu. Asi tomu úplně rodinní příslušníci nevěřili. Ale po zkušenostech z jiných zábavních parků, kde si užívám téměř výhradně hlídání potomků, (jelikož se o ně bojím), mě to opravdu nelákalo.

Dopoledne jsem drhla okna. Ve třetím kole mytí se mi téměř podařilo odstranit lepicí pásku z parapetů a špínu z oken dětských pokojů. Kočky mi u práce před domem asi chtěly fandit, dokonce si vylezly na jabloň pro lepší výhled. Poprvé v životě jsem si při očistě oken sedřela puchýř na dlani. Od té doby představuje řízení auta krvavou záležitost a vůbec se to nehojí. Bohužel neumím „bez drža“ řídit ani kolo.

Ještě jsem posbírala popadaná jablka (kočky nepomáhaly) a naznala, že jabloň musíme co nejdřív očesat – je jediná, na které rostou opravdu jablka normální velikosti a nikoli maskované třešně. Uvařila jsem oběd, který nikdo nejedl. Manžel psal SMS, že pojedli v bufetu a že se staví švagr.

Skutečně, odpoledne se vrátili moji výletníci a přijel manželův bratr s rodinou. Konečně jsme viděli jejich nejnovější přírůstek, kterému je přibližně měsíc. Udělali mi radost, miminka ve mně probouzí optimismus, ačkoli k tomu asi není žádný logický důvod. Pochovala jsem si „lehké“ miminko – váží 3,75 kg a moji potomci se všichni narodili minimálně o čtvrtkilo těžší.

Zbavila jsem se velké krabice oblečení, ze kterého už náš prcek vyrostl. Starší bráška miminka má tři roky a šanci ho ještě využít. Trochu mě uklidnilo, že na naší nemovitosti švagr i švagrová registrovali nějaký posun stavebních prací od poslední návštěvy. A že dle jejich slov i u nich všechno trvalo dlouho.

Večer jsem okrajovala sesbíraná jablka. Děti jich asi dvě kila snědly, přesto zbylo na buchtu. Po dlouhé době se mi povedla bezlepková varianta z pohankové mouky, ořechů a jablek, která byla k jídlu. (Ale hned další totožný pokus v neděli večer jsem v remosce nechala o chvíli déle, než bylo nezbytné.)

V neděli bylo zase venku nádherně, proto jsem většinu dne strávila úklidem sklepa. Už první pohled byl odpuzující; hromady zbytků stavebního materiálu ve změti s předměty smluvně nabytými současně s koupí nemovitosti. První myšlenka byla, že „to dělat nebudu“. Ale kdo jiný?

Připadalo mi zvláštní, kolik jsem objevila žárovek (nových i starých nefunkčních a rozbitých), přestože tam žádné svítidlo není. Celou dobu jsem pracovala v záři dětské lampičky připnuté kreativně na schůdky k bazénu (a neustále jsem zakopávala o prodlužovačku). Podotýkám, že máme jenom ty schůdky.

Mezi nalezenými poklady po původním majiteli zmiňuji například dva sudy zoctovatělého mače, sadu retro váz z litého skla, trezor a tucet rudých laků na nehty. U některých předmětů ani netuším, k čemu sloužily. A přibližně stovkou zavařovacích sklenic ze sklepa dosud plníme kontejner.

Celodenním úsilím jsem postupně navršila hromadu papírů na spálení, hromádku dřeva v kotelně… ale především jsem vynosila asi 20 kbelíků suti. Sklep vypadá uklizeně; až na hromadu kamenů v rohu – sama je totiž ani nezvednu.

Dopoledne manžel vezl dceru za kamarádkou, to jsme se synky před domem trhali jablíčka. Po (den předem uvařeném) obědě vezl obě starší děti na inBalance a prakticky okamžitě odjel na hokej. Přesto v mezidobí stihnul naplnit kontejner sutí a pokročit s betonováním šachty u venkovního umyvadla. Při obědě vypadal unaveně.

Pozdě odpoledne se za mnou stavovala maminka s tetou a strýcem (na cestě z chaty). Kvůli návštěvě jsem stáhla podlahu mopem, abych se nemusela tolik stydět, v jakém chlívku to bydlíme. Odstranila jsem i nánosy na jídelním stole, aby bylo kam servírovat jablečnou buchtu a čaj. Když odjížděli, měla teta tašku jablek na zpracování a maminka dřevěnou stoličku a nějaké nádoby ze sklepa, o které projevila zájem.

Já měla odhodlání, že si večer odpočinu. Stále očekávám nemožné...

 

Autor: Jana Kozubíková | středa 17.10.2018 12:29 | karma článku: 13,58 | přečteno: 297x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVIII.

V poslední verzi životopisu jsem uváděla stručné sdělení „zdravotní stav dobrý“. Jednalo se o nevědomou lež.

25.4.2024 v 5:00 | Karma: 12,92 | Přečteno: 203x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVII.

Řadu let byla pouhá účast mého drahého chotě spojována se zárukou dobrého počasí. Léta jsme se mýlili.

22.4.2024 v 6:00 | Karma: 12,00 | Přečteno: 348x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 13,09 | Přečteno: 318x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,60 | Přečteno: 517x | Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 509
  • Celková karma 12,76
  • Průměrná čtenost 312x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik