Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

kOmický blog XXXVI.

Ze všeho nejdůležitější je plánování. Bohužel k této problematice máme s manželem dosti odlišný přístup, což je po tolika letech soužití možná překvapivé.

Ze všeho nejdůležitější je plánování. Bohužel zjišťuji, že k této problematice máme s manželem dosti odlišný přístup. Po dvanácti letech manželství a přibližně patnácti letech soužití je to možná překvapivé. Manžel neustále plánuje akce – návštěvy, hospůdky, akce, víkendy, dovolené…. Plánuje často a rád, život je prý krátký. Mě vychovaly (maminka a babička) k přístupu „dělám, co je potřeba“. Zapomněly mi říct, že mám mít nějaké vlastní sny. Dokonce ani nezmínily, že je dobré někdy odpočívat nebo vyhradit si čas jen pro sebe. Zřejmě právě proto přízemně plánuji jediné - jak všechny individuální aktivity jednotlivých členů rodiny zvládnout a skloubit dohromady. Kdy sbalit, nakoupit, vyprat, uklidit. Manžel mi to navíc kazí přístupem „nějak to bude“ či „domluvíme se ráno“.

Jablkem sváru je již několik let trávení víkendů. Moje naivní představa je, že volné dny rodina tráví pohromadě, ideálně společnou činností. Jenže je to představa zcela nenaplnitelná.

Když choť před pár lety začal chodit v neděli večer hrát hokej, nejásala jsem. Ale zvykla jsem si – vraceli jsme se z víkendů dříve a rozhodně jsem se doma mezi pračkou a sporákem nenudila. Jedinkrát mě hokej opravdu rozhodil, když jsem byla nucena se sama dopravit do porodnice, neboť jsem budoucího otce po odehraném zápase nemohla v jednu hodinu ráno probudit. S vědomím, že bychom stejně nemohli nechat naše dvě děti samotné doma, jsem ve voze kontrakce rozdýchávala na křižovatkách. Naštěstí to nebylo daleko. Následující den budily tatínka děti (typickou otázkou „Kde je máma?“), protože byl první školní den a syn měl obavy, že přijde pozdě.

Naštěstí už jsme zavrhli nedělní gymnastiku naší dcery. Bývala někdy v 11 dopoledne, jindy odpoledne v jednu, někdy i později; každopádně díky převozům tam a zpět vždy dokonale rozhodila jakýkoli nedělní program. Pokud tedy nebyly na programu (výhradně mém) domácí práce, které mohu dělat neustále, ačkoli výsledky nejsou vidět vůbec nebo pouze krátce. Hobby jsem dříve měla rozhodně jiného druhu.

Naděje na klidnější rodinné víkendy mi trochu svitla, když dcera letos chtěla skončit s tancem. Několik předchozích roků chodila tančit závodně – dva dny v týdnu trénink, od jara do léta téměř každou sobotu soutěž (mimo Brno samozřejmě). Někdy s dopravou, často však přeprava vlastní – vždy za pomoci obětavého tatínka. Letos se rozhodla s HipHopem skončit. Jenže při výběru jiného pohybového kroužku našla zase tanec, rozdíl je jen ve stylu. Podmínky obdobné, včetně sobotních soutěží – takže mám po naději.

Protože se aktivnímu otci „taxikaření dětem“ osvědčilo, na tento školní rok naplánoval oběma větším dětem novou nedělní aktivitu – parkurový inBalance. Pokládá za důležité, aby děti uměly dělat přemety vzad. Čím dál víc mám ale dojem, že je to jen únik od běžných povinností a otravných domácích prací.

Manžel má údajně rád věci pod kontrolou. Jistě, neustále se domlouvá se stavaři, plynaři, vodaři… Ale když jsem na počátku léta chtěla vidět nějaký harmonogram, co a přibližně kdy budeme dělat, nedočkala jsem se ho. Zato jsem se nyní dočkala mrazivých rán, i když ještě nemáme ani propojené trubky starého a nového topení, natož plynový kotel. (Vlastně ani kotelna není úplně hotová.) Zjevně bylo v létě důležitější zateplovat metrové zdivo a vyrovnávat nerovnou zeď v průjezdu. Plán je plán.

Minulý týden se nám povedlo trávit jeden den odpoledne doma. Naplánovali jsme společně „práce na baráku“. Můj úkol zněl umýt z parapetů letním horkem "připečenou" lepící pásku. Fasádu prý letos dělat nebudeme, krytí parapetů se mělo odstranit dávno… Vybavena hadrem a kýblem, houbou a dávkou trpělivosti jsem vyrazila před dům drhnout (ale nepoškrábat) tři okna. Vůbec to nešlo dolů.

Otec rodiny chtěl před domem uklidit pozůstatky stavební činnosti dělníků a jiný nepořádek. Odnesl tři cihly a vyřídil dvacetiminutový telefonát. Sotva skončil, zazvonil telefon podruhé. Domlouvání se stavaři, domlouvání s maminkou synova kamaráda na společnou oslavu narozenin našich potomků…Další dvě dávky stavebního nepořádku, potom další telefonát (ani už nevím s kým). A vzápětí přijel kamarád s prázdným kontejnerem na suť. Složil ho na dvůr za manželovy asistence a pak spolu plánovali termín odvozu a jiné důležité věci. Jaké nevím, začalo se stmívat, tak jsem zanechala očisty oken a šla vařit dětem večeři.

Vyplývá z toho pro mě nepříliš povzbudiví zjištění, že naše odlišné přístupy jsou překvapivě kompatibilní – manžel naplánuje a já to vždycky nějak udělám.

Autor: Jana Kozubíková | pondělí 1.10.2018 11:37 | karma článku: 14,51 | přečteno: 482x
  • Další články autora

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXVI.

Dvoje kalhoty nejmladšího potomka vykázaly během dvou týdnů čtyři díry na kolenou, což byl jenoznačný impuls vyrazit na nákupy.

17.4.2024 v 6:00 | Karma: 11,20 | Přečteno: 286x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXV.

S postupujícím časem vnímám jisté střídání rolí v rodině. Část mých obvykle vykonávaných činností přebírají jiní a naopak.

14.4.2024 v 6:33 | Karma: 12,32 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIV.

Po loňském neúspěchu velikonoční výpravy na Vysočinu jsme letos trávili prodloužený sváteční víkend převážně doma.

10.4.2024 v 20:00 | Karma: 12,29 | Přečteno: 507x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXIII.

Rybářské výpravy našeho nejstaršího potomka v kombinaci s pravidelným promítáním rodinných videí nečekaně vstupují do mých snů.

7.4.2024 v 7:00 | Karma: 11,94 | Přečteno: 325x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXII.

Zelený čtvrtek může být impulzem pro vaření špenátu, stejně jako predikcí barvy obličeje následující pátek.

4.4.2024 v 4:04 | Karma: 12,25 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma: 13,78 | Přečteno: 369x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma: 10,88 | Přečteno: 314x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 276x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma: 12,63 | Přečteno: 362x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma: 14,25 | Přečteno: 339x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVI.

Poslední dny v zaměstnání byly náročné - zdaleka nejen pro usilovnou snahu dotáhnout rozpracované obchodní případy.

10.3.2024 v 18:00 | Karma: 15,62 | Přečteno: 380x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXV.

Po poslední zkušenosti s návštěvou divadla v doprovodu drahého chotě jsem se zařekla, že za kulturou budu vyrážet výhradně bez jeho splečnosti.

29.2.2024 v 6:00 | Karma: 13,62 | Přečteno: 385x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIV.

Pozvání na oslavu padesátin znělo jako fajn příležitost vidět kamarády z mládí a odít pohublou postavu do důstojeného hávu.

27.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,06 | Přečteno: 375x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIII.

Jakkoli v práci aplikuji teorii přehledného nepořádku a úkoly řadím dle důležitosti, doma vynikám především v nekonečném řetězení činností v marném úsilí o optimalizaci.

22.2.2024 v 12:00 | Karma: 11,65 | Přečteno: 331x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXII.

Zahajovat třetí pracovní poměr za sebou s počátkem března je zajímavá náhoda (nebo projev nedostatku fantazie).

20.2.2024 v 6:00 | Karma: 12,82 | Přečteno: 323x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXI.

Odpočinkové víkendy mají pravděpodobně balhodárný vliv na psychiku, nicméně nepochopitelně zanechávají zdevastované tělo.

12.2.2024 v 12:00 | Karma: 12,39 | Přečteno: 388x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXX.

Brzké ranní vstávání předchází pozdním odchodům. Tato věta bohužel nepopisuje prevenci, ale časovou souslednost.

3.2.2024 v 8:00 | Karma: 11,01 | Přečteno: 357x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVIII.

Po sobotních osmi ranních kilometrech v mrazivém lese jsem byla psychicky připravena čelit domácím výzvám.

31.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,26 | Přečteno: 371x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXIX.

S potomky třetím rokem rozdělené mezi základní školu a čtyřleté gymnázium, vnímám prohlubující se nesoulad ve vývoji požadavků na jejich žáky a studenty.

31.1.2024 v 5:30 | Karma: 13,23 | Přečteno: 373x | Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXVII.

Uzené se zelím a bramborovým knedlíkem mám spojené se svátečními obědy u babičky; aktualizace rodinné tradice ale pravděpodobně nemá šanci na úspěch.

25.1.2024 v 12:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 377x | Ona
  • Počet článků 507
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 314x
Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Seznam rubrik