kOmický blog XII.

21. 06. 2018 16:03:13
Téměř poslední týden ve stavební manželské odluce. Nekončící anabáze s omítkou i podlahou a pravděpodobná klíšťová encefalitida... Celková bilance vyznívá "pomalu, ale jistě".

Ve středu odpoledne jsme (po práci a absolvované frontě na poště) jeli do Omic zachránit nemocného manžela. Už pár dní má teplotu a nevypadá vůbec dobře. Zřejmě z těch klíšťat chytil encefalitidu. Vyzbrojeni pár kilogramy vitamínů v přírodním balení a moračaty jsme s kluky vyrazili. Manžel ležel, nic nechtěl, tak jsme mu vyrobili ovocnou mísu a doplnili tekutiny. Kluci dali hlodavce do zahrady a věnovali se záhonkům (a následně počítači).

V dětských pokojíčcích ještě řádil jeden dělník (přebrušoval omítky) a v jednom z nich už byla dokonce položená podlaha. Krásná, podlahář si dal opravdu záležet. Jen se musím modlit, aby mi ji nepoškrábali. Už aby z pokojíků odešli. Čeká mě velký úklid zádveří a koupelny, desinfekce a náprava nejrůznějších škod.

Trochu jsem poklidila jedinou trvale obývanou místnost, kde manžel marodí. Vynesla z auta křesílka, která manžel zakoupil, vyhodila na kompost pozůstatky vymáchaného bezu z nedělního čaje, vykopla ze země hostu pro maminku a zasadila ji.

Úkolem dne bylo vymalovat zeď pod okny v dětských pokojích, protože zítra má přijít topenář. Po chvíli hledání jsem našla váleček, kýbl i mřížku; chybí mi jen teleskopická tyč, ale tu zatím nepotřebuji. Jistě je někde opřená, jen ji objevit.

Vymalovat pod oknem místo, kde bude radiátor, se nejevilo jako problém. Dělníci měli mít napravené škody, které na zdech spáchali při dolévání betonu na podlahu. Při bližším zkoumání jsem dost skřípala zuby, protože cákance na zdech více zůstaly než zmizely. Lokálně byly zatřené nějakým sádrovým tmelem místo omítky. V místech, kde omítku přebrušovali, beton zůstal. Omítka nikoliv. A tmel byl evidentně čerstvý, když jsem před malováním pod oknem, kde bude radiátor, ometala zeď a podlahu pod ní od prachu, začal se tmel rozmazávat. O komunikaci s dělníkem se jednou pokusil manžel. Výsledek naprosto nesplnil očekávání. Zjevně proto, že pán doslovně splnil, co mu manžel řekl, měkkému tmelu navzdory.

Frustrovaná vlastní bezmocí jsem válečkem natáhla barvu, jak to šlo a snažím se věřit, že za radiátorem to nebude vidět. V pátek se o tom budu moct přesvědčit. To už bude možná položená podlaha ve všech třech pokojích. Tak si pak na ni lehnu a budu maskovat výsledky cizího lajdáctví.

V pátek byl den dětí, snažila jsem se jej proto věnovat dětem. Navštívili jsme akci v Lužánkách a bylo to náročné na nervy, potom jsme vyzvedli auto, a s jednou zastávkou se přemístili do Omic. Přijeli jsme za manželem až kolem osmé. Zrovna jsme narazili na bývalého majitele, který se zastavil podívat. Jeho krátkou návštěvu jsme využili, abychom se doptali, kudy vede trubka k topení v obýváku a kudy jde připojit elektřinu... Musí být pro něj zvláštní procházet se po bývalém domově, kde udělal obrovský kus práce a který mu už nepatří.

Stavební novinky v pátek: malba za radiátory vypadá normálně, nerovnosti omítky nejsou vidět. Byly položeny další dvě podlahy. Vypadalo to divně, protože v chodbičce u pokojů není ani úplně dolitý beton, je tam díra pro napojení topení a spousta hrbů. Ale podlahy jsou krásné! V sobotu se dodělávaly lišty kolem podlah, ty už tak dobře nedopadly. A samozřejmě jednu podlahu už stihli moji oblíbenci i poškrábat.

Manžel stále bojuje s klíšťovou infekcí, měl by ležet, přesto na většinu soboty zase s dcerou odjel na soutěž. Dělníci toho dne ještě řádili uvnitř i venku, dokonce i u brány v zahradě, tak jsem se raději věnovala záhonkům, vaření a praní. Zahrádka mi dělá radost, jen ty bodláky na záhonech... trháme pořád dokola. Při plení jsem si krásně opálila záda. Večer jsme byli všichni na IGNIS ohňostroji. Prcek mi tam usnul, ale dvě třetiny viděl určitě, byť si celou dobu zakrýval uši.

V neděli ráno manžel oznámil, že dělníci nepřijdou. Zajásala jsem, jejich přítomnost v sobotu v domě i v zahradě mě stavěla před neřešitelnou otázku, kam mám chodit na záchod. Prohlédla jsem si, co stihli napáchat za sobotu v interiéru. Až na dvě vyboulené lišty kolem podlahy byl výsledek dobrý. Vyklidili svoje krámy ze zádveří. Jen ať už se dovnitř nevrací! Dodělají průjezd a pak z venku fasádu a uvnitř „kotelnu“ (naštěstí přístupnou jen zadním vchodem).

Vrata v zahradě jsou fajn. Sice se nás pánové nezeptali, jestli autem najetým v zahradě nebudeme potřebovat náhodu vyjet, ale vrata krásně zabetonovali a křídla podepřeli. Vnitřní průjezd do zahrady je z půlky zaskládaný materiálem, průjezd do ulice je s lešením a výkopem, tudy cesta rozhodně také nevede. Bez toho auta si ale poradíme.

Nemocného manžela jsme zase nechali ležet, asi dvě hodiny dopoledne prospal. Děti byly střídavě v zahradě a uvnitř, já v „montérkách“ škrábala ze zdí zbytky betonu a jiných hmot.

Vyskočila bych z kůže – v paneláku jsem na každou dírku po hmoždince rozdělávala omítkovou směs a pečlivě omítnutá místa následně roztírala, aby to nebylo vidět. Tady máme na úplně nové omítce nesmyslné „sádrové“ plochy. Uvidíme, jak moc se nám vzniklé škody podaří napravit. Raději jsem si k práci nalila sklenku bílého, nasadila ochranné brýle a pustila hudbu, což činím zřídka.

Až bude hotovo, vymaluju, vytřu, vykydám stavební prach ze značně poznamenané koupelny a zádveří a můžeme stěhovat! Jsem dost zvědavá, jak vypadá podlaha zádveří pod kartony a kobercem, který tam dali jako ochranu před poškrábáním. Soudě podle vzhledu vany a umyvadla v koupelně bych se asi měla bát.

Díky další odpolední víkendové návštěvě rodiny jsem na chvíli mohla i přerušit činnost. Bohužel opravdu cíleně odpočívat neumím. Ale maminku jsem po telefonu poprosila, ať mi z chaty doveze houpací síť. Když ne já, děti ji určitě využijí. Už i vím, kam ji pověsím. Tajně jsem doufala, že následující týden bude poslední strávený v režimu „odluka“.

A ta teleskopická tyč se pořád nenašla.

Autor: Jana Kozubíková | čtvrtek 21.6.2018 16:03 | karma článku: 11.55 | přečteno: 299x

Další články blogera

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.12 | Přečteno: 188 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXX.

Na neoprávněnou kritiku tempa rekonstrukčních prací reagoval choť defenzívně výkopem obranného příkopu.

25.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 10.44 | Přečteno: 187 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXIX.

Abych se vyrovnala organizačnímu talentu milého chotě, svolala jsem sraz dávných účastníků lyžařské rekreace.

22.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 12.15 | Přečteno: 220 |

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVIII.

Nákup oblečení je holčičí disciplína, kterou pánové zvládají lépe jako sponzoři než osobní účastníci.

20.3.2024 v 22:00 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 244 |

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 502 Celková karma 12.31 Průměrná čtenost 316

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...